Wat is het?

Wilt u maar één keer de deur uit voor uw nieuwe paspoort? Laat uw paspoort of identiteitskaart dan veilig en betrouwbaar bezorgen! U hoeft dan alleen voor de aanvraag naar het gemeentehuis.

Bezorgen kost€ 4,95per document en kan op ieder gewenst adres in Nederland, kies bijvoorbeeld voor uw huisadres of op het werk. Alleen bezorgen op de Waddeneilanden en Schiphol is niet mogelijk.

Wat moet ik doen?

Een bezorgafspraak maken

Nadat u tijdens de aanvraag van uw paspoort of identiteitskaart op het gemeentehuis heeft aangegeven dat u het document wil laten bezorgen, ontvangt u van Dynasure een e-mailbevestiging. Zodra het document geproduceerd is, ontvangt u nog een e-mail met daarin een link om de bezorgafspraak in te plannen. Wanneer u geen e-mailadres heeft doorgegeven aan de gemeente, neemt Dynasure telefonisch contact met u op om de bezorgafspraak samen met u in te plannen. U kunt een afspraak inplannen voor een dagdeel tijdens de onderstaande tijdstippen:

Maandag tot en met vrijdagtussen 8.00 en 22.00 uur
Zaterdag

tussen 8.00 en 18.00 uur

Op de dag van bezorging ontvangt u een e-mail, waarin een specifiek bezorgmoment in een tijdvak van 2 uur staat. Ongeveer 30 tot 60 minuten voordat de bezorger bij u arriveert, ontvangt u een SMS (alleen als uw mobiele telefoonnummer bij ons bekend is) met de exacte aankomsttijd van de bezorger.

Hoe werkt het?

Stap 1 - Het document aanvragen

U vraagt uw paspoort of identiteitskaart aan bij burgerzaken op het gemeentehuis. Op het moment dat u bij ons aan de balie zit, kunt u kiezen voor de optie bezorgen. Het is helaas niet mogelijk het document nog te laten bezorgen als u tijdens de aanvraag niet voor de bezorgoptie hebt gekozen.

Stap 2 - Het bezorgmoment kiezen

De bezorging gebeurt door bezorgdienst Dynasure. Nadat u bij de aanvraag van uw paspoort of identiteitskaart op het gemeentehuis heeft aangegeven dat u het document wil laten bezorgen, ontvangt u van Dynasure een e-mailbevestiging. Zodra het document gereed is en bezorgd kan worden ontvangt u nog een e-mail. In die e-mail staat een link naar "MyDynasure" om de bezorgafspraak in te plannen. Pas dan kiest u de gewenste bezorglocatie en een bezorgtijd.

Stap 3 - Het bezorgen

Op de dag van bezorging ontvangt u nogmaals een e-mail, waarin een specifiek bezorgmoment in een tijdvak van 2 uur staat. In de e-mail staat ook een Track & Trace link om de bezorger en uw pakket te volgen. Ook kunt u de naam en een foto van uw bezorger vinden. Ongeveer 30 tot 60 minuten voordat de bezorger bij u arriveert, ontvangt u een SMS (alleen als uw mobiele telefoonnummer bij ons bekend is) met de exacte aankomsttijd van de bezorger.

De bezorger stelt uw identiteit vast. Daarom moet u uw reisdocument persoonlijk in ontvangst nemen. Dit geldt ook voor alle andere gezinsleden die een reisdocument hebben aangevraagd. Ook als uw kinderen een nieuw reisdocument krijgen moeten zij persoonlijk aanwezig zijn. Uw oude reisdocument levert u in bij de bezorger. Deze maakt het document ter plekke ongeldig. Tot slot tekent u voor ontvangst van uw nieuwe reisdocument. De bezorger neemt uw oude document mee. Wilt u uw oude paspoort of identiteitskaart houden, geef dit dan duidelijk aan bij de bezorger. U mag het ongeldig gemaakte document dan thuis bewaren.

Filmpje

Bent u nieuwsgierig hoe een bezorging te werk gaat? Bekijk het filmpje op YouTube(externe link) (opent in nieuw venster) waarin de wethouder het eerste paspoort bij iemand aan huis bezorgt.

Hoeveel kost het?

€ 4,95 per document

Extra informatie

Bezorging is niet mogelijk wanneer:

  • u het reisdocument op de Waddeneilanden of op Schiphol wilt laten bezorgen
  • u het reisdocument met spoed aanvraagt
  • u het reisdocument al heeft aangevraagd bij de gemeente en bij de aanvraag niet heeft gekozen voor de optie bezorgen.
  • u het reisdocument tussen de aanvraag en de bezorging bent kwijtgeraakt.

In deze gevallen kunt u uw nieuwe reisdocument alleen persoonlijk ophalen bij de gemeente.

Extra informatie

  • Het bedrijf Dynasure is de bezorgdienst.
  • De bezorger is te herkennen aan zijn tenue en via zijn badge met daarop de naam Dynalogic.
  • De bezorger stapt graag even bij u naar binnen voor de identiteitscontrole en overhandiging van het document.
  • Bij de bezorging van documenten aan meerdere personen moeten alle personen aanwezig zijn.
  • Dit geldt ook voor kinderen.

Contactgegevens Dynasure

Heeft u vragen over uw bezorgafspraak? Neem dan direct contact op met de bezorgdienst Dynasure. Zij beheren uw bezorgafspraak. Zij zijn bereikbaar van maandag tot en met vrijdag van 9.00 tot 20.00 uur. En op zaterdag van 9.00 tot 17.00 uur.

Telefoonnummer(0348) 462 873
E-mailadresafspraak@dynasure.eu

Heeft deze informatie u geholpen?