Gratis vervoer De Mus

logo de mus

Wat is de MUS?

De MUS is een GRATIS vervoermiddel voor inwoners van de gemeente Midden-Delfland die moeite hebben om zelfstandig ergens naar toe te gaan. De MUS is in 2018 ontstaan door een samenwerking tussen de gemeente Midden-Delfland, Doel Delfland, Pieter van Foreest en Stichting Welzijn Midden-Delfland. Dit project wordt uitgevoerd door vrijwilligers van de gemeente en medewerk(st)ers van Doel Delfland.

Voor wie is de MUS?

De MUS is voor alle inwoners, van jong tot oud, van Den Hoorn, Schipluiden en Maasland die iets willen ondernemen, maar moeite hebben om daar zelfstandig te komen.

Zo kunt u bijvoorbeeld naar activiteiten gaan, boodschappen doen, ergens een kopje koffie gaan drinken of langsgaan bij familie, vrienden of kennissen. Ook rijdt de MUS u naar de dokter, de fysiotherapeut of naar de kapper bijvoorbeeld. Op deze manier kunt u blijven deelnemen, ook als u ergens niet zelf kunt komen.

Samen ergens naar toe? 

Dat kan! Er kunnen naast de chauffeur in totaal drie passagiers met de MUS meerijden.

Wanneer rijdt de MUS? 

De MUS rijdt op maandag tot en met vrijdag van 09.00 uur tot 12.00 uur en van 13.00 uur tot 17.00 uur.

De MUS rijdt NIET op FEESTDAGEN en NIET in het WEEKEND.

Waar rijdt de MUS? Schipluiden - Den Hoorn

Met de MUS kunt u binnen Den Hoorn, Schipluiden en ’t Woudt reizen.

De MUS gaat ook naar het Reinier de Graaf Gasthuis, Zwembad Kerkpolder, Rabobank, het daarnaast gelegen Revalidatiecentrum, Mozartlaan 422, de GGD Priklocatie en naar de Buytenweye in Delft (verder geen andere locaties in Delft).

Weet daarbij dat de Mus binnen onze gemeente ontheffing heeft om over fietspaden te rijden.

Maasland 

Ook voor inwoners van Maasland is er een Mus. Daarmee kunt u binnen Maasland, Maassluis (Koninghoek - Palet) en naar het gemeentehuis in Schipluiden reizen.

Hoe kunt u de MUS reserveren?

  • Reserveren kan alleen telefonisch via het nummer: 06 20 77 83 70 (Doel Delfland).

Van maandag tot en met vrijdag zijn de medewerkers van Doel Delfland tussen 09.00 - 11.00 uur en 13.00 - 15.00 uur bereikbaar. Als u niemand aan de lijn krijgt kunt u via de voicemail uw naam en telefoonnummer doorgeven. Doel Delfland zal u dan zo snel mogelijk terugbellen.

Het is belangrijk om aan te geven wat uw bestemming is: plaats, straat en huisnummer. En verder geeft u uw telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.

Als de MUS al bezet is op het tijdstip dat u wilt reserveren, kunt u samen met de medewerker van Doel Delfland naar een alternatief zoeken.

Heeft u een rit meer dan een week ervoor aangevraagd, dan adviseren wij u een dag van te voren even bij Doel Delfland te informeren of de rit ingepland staat.

Annuleren

Wilt u toch geen gebruik willen maken van een aangevraagde rit? Geef dit dan zo snel mogelijk aan Doel Delfland door. Dan kunnen zij weer een andere passagier blij maken.

Tot Slot

Deze service wordt uitgevoerd door vrijwilligers uit de gemeente en medewerkers van Doel Delfland. Hoewel zij hun uiterste best doen om alle ritten goed in te plannen en op het gewenste tijdstip uit te voeren, kan er wel eens iets mis gaan. Wij begrijpen dat dit heel vervelend kan zijn. Als dit gebeurt, neem dan contact op met de medewerkers van Doel Delfland.

Heeft u gevonden wat u zocht?