Van harte welkom!

Wij zijn een respectvolle, gastvrije en veilige gemeente. Wij verwachten dat iedereen (medewerkers, bestuurders en bezoekers) hieraan bijdraagt. Daarvoor zijn onderstaande gedragsregels gemaakt. Deze gelden voor alle contacten en communicatiekanalen. Bijvoorbeeld: een bezoek aan het gemeentehuis, een huisbezoek door een gemeentelijke medewerker, contacten met medewerkers buiten, via de telefoon, mail en social media. 

Wat mag u van ons verwachten?

  • wij behandelen u met respect en tonen oprechte belangstelling
  • wij helpen u op een vriendelijke, deskundige en correcte wijze
  • wij informeren u juist en tijdig
  • wij gaan zorgvuldig om met uw persoonlijke gegevens
  • wij houden ons aan de afspraken die wij met u maken
  • wij behandelen uw aanvraag of verzoek zo snel mogelijk (zie ook servicenormen). 

Wat verwachten wij van u?

  • u behandelt ons ook met respect en spreekt ons correct aan
  • u geeft ons de juiste en noodzakelijke informatie voor de behandeling van uw aanvraag of verzoek
  • u geeft wijzigingen over uw aanvraag of verzoek zo snel mogelijk aan ons door
  • u houdt zich aan de afspraken die wij met elkaar maken
  • u volgt aanwijzingen op

Wat vinden wij niet acceptabel?

  • schelden, beledigen, discriminerende taal of schreeuwen
  • bedreigen, intimideren of respectloos benaderen van medewerkers
  • het bewust bemoeilijken of onmogelijk maken van ons werk
  • het lastig vallen van andere bezoekers
  • handtastelijkheden en lichamelijk geweld
  • het gooien met en het vernielen van spullen
  • iedere vorm van agressie en geweld
  • het mee naar binnen nemen van uw huisdier (met uitzondering van hulphonden)
  • onder invloed van alcohol en drugs het gemeentehuis bezoeken
  • roken in het gemeentehuis 

Niet correct behandeld?

Wij behandelen u volgens de regels. Bent u van mening dat u toch niet correct bent behandeld door een van ons, dan kunt u gebruik maken van onze klachtenprocedure. Dit is een formele procedure op grond van de Algemene wet bestuursrecht.

Wij willen onze dienstverlening steeds verbeteren. Heeft u een positieve of negatieve ervaring over hoe u bent behandeld, dan kunt u die mailen aan gemeente@middendelfland.nl. Hier kunt u zich ook melden als u post van de gemeente heeft ontvangen die niet helder en duidelijk is.

Wij gaan er vanuit dat u ons ook correct behandelt. Als het toch voorkomt dat u een van ons niet correct behandelt, dan spreken wij u daarop aan en kunnen wij maatregelen nemen. Bijvoorbeeld u wordt niet verder geholpen en u mag het gebouw niet meer binnenkomen.

Als sprake is van schade, verhalen wij die schade op degene die het heeft veroorzaakt. Alle incidenten worden geregistreerd en mogelijk wordt de politie ingeschakeld. 

Heeft u gevonden wat u zocht?