Wat is het?

Wilt u iets melden over de buitenruimte? Zoals een losliggende stoeptegel, kapotte lantaarnpaal, afgebroken boomtak of een kapot speeltoestel? Ziet u ergens regenwateroverlast, bijvoorbeeld een verstopt riool of drijvende putdeksels? Of is de weg glad in de winter? Doe dan een melding buitenruimte.

Doe direct online een melding

Wat moet ik doen?

Melding via smartphone (MijnGemeente app)

U doet gemakkelijk melding met uw smartphone bij de gemeente Midden-Delfland als u op straat of in de buurt iets ziet dat niet in orde is. Het enige dat u hiervoor hoeft te doen is de gratis MijnGemeente app downloaden. 

De MijnGemeente app downloadt u via Google Play(externe link) of de AppStore(externe link) op uw smartphone.

Na het installeren van de MijnGemeente app voert u alleen de eerste keer uw persoonsgegevens in. Vervolgens kunt u doorgeven waarover het gaat, waar het is en eventueel een foto meesturen, zodat direct duidelijk is wat er aan de hand is.

Wilt u een e-mail ontvangen als de status van uw melding wijzigt (naar 'in behandeling genomen' en 'afgehandeld')? Zet dan een vinkje bij 'Ik wil terugkoppeling per e-mail'.

U kunt uw melding ook op twee andere manieren aan ons doorgeven:

  • Online via het formulier 'melding buitenruimte'(externe link) .
  • Telefonisch via het Klant Contact Centrum (KCC). Het KCC is van maandag tot en met vrijdag van 8.30 - 17.00 uur bereikbaar via telefoon (015) 380 41 11.

Hoe werkt het?

Direct melden

De volgende zaken kunt u het beste direct melden bij de handhaving/BOA:

  • overlast jeugd (op dit moment)
  • vuurwerkoverlast
  • overlast vaarverkeer

Melden bij de gemeente (online via meldingsformulier/MijnGemeente app)

  • losse stoeptegel
  • gat in de weg
  • kapotte straatverlichting
  • schade aan lantaarnpalen of verkeersborden
  • onveilige plekken
  • achterstallig onderhoud aan openbaar groen, zoals onkruid
  • afgewaaide takken, omgewaaide bomen
  • vernield groen
  • zwerfvuil
  • overvolle afvalbakken
  • dode dieren langs de weg of in het water
  • stankoverlast
  • achtergelaten fietsen of auto’s
  • onveilige verkeerssituatie
  • aanleg en onderhoud van speelplekken
  • kapotte of onveilige speeltoestellen
  • jongerenoverlast

Niet melden bij de gemeente

  • gevonden dieren: Bel dan de dierenambulance (zie voor het telefoonnummer op de pagina 'overige meldingen')
  • overlast van andere mensen (buren, verslaafden): neem contact op met de wijkagent

Hoe lang duurt het?

De gemeente bekijkt uw melding zo snel mogelijk, maar meestal binnen 5 werkdagen. Dit betekent niet altijd dat het probleem dan ook opgelost is. Soms is daar meer tijd voor nodig.

Is er haast bij omdat er een gevaarlijke situatie is? Belt u dan alstublieft zo snel mogelijk met het Klant Contact Centrum via (015) 380 41 11.

Heeft u gevonden wat u zocht?