Wilt u iets melden over de buitenruimte? Zoals een los liggende stoeptegel, kapotte lantaarnpaal, afgebroken boomtak of een kapot speeltoestel? Constateert u ergens regenwateroverlast, bijvoorbeeld een verstopt riool of drijvende putdeksels? Of is de weg glad in de winter? Doe dan een melding buitenruimte.

Doe direct online een melding

Hoe werkt het?

Wel melden bij de gemeente

  • losse stoeptegel
  • gat in de weg
  • kapotte straatverlichting
  • schade aan lantaarnpalen of verkeersborden
  • onveilige plekken
  • achterstallig onderhoud aan openbaar groen, zoals onkruid
  • afgewaaide takken, omgewaaide bomen
  • vernield groen
  • zwerfvuil
  • overvolle afvalbakken
  • dode dieren langs de weg of in het water
  • stankoverlast
  • achtergelaten fietsen of auto’s
  • onveilige verkeerssituatie
  • aanleg en onderhoud van speelplekken
  • kapotte of onveilige speeltoestellen

Niet melden bij de gemeente

  • gevonden dieren: Bel dan de dierenambulance (zie voor het telefoonnummer op de pagina 'overige meldingen')
  • overlast van andere mensen (buren, jongeren, verslaafden): neem contact op met de wijkagent

Wat moet ik doen?

Melding via smartphone (MijnGemeente app)

U doet gemakkelijk melding met uw smartphone bij de gemeente Midden-Delfland als iets niet in orde is in de openbare ruimte. Het enige dat u hiervoor hoeft te doen is de gratis MijnGemeente app downloaden. De gemeente Midden-Delfland heeft ervoor gekozen om in de bedrijfsvoering alleen de MijnGemeente app als smartphone-applicatie te gebruiken.

De MijnGemeente app downloadt u via Google Play of de AppStore op uw smartphone.

Na het installeren van de MijnGemeente app voert u alleen de eerste keer uw persoonsgegevens in. Vervolgens kunt u eenvoudig doorgeven waarover het gaat, waar het is en eventueel een foto meesturen, zodat direct duidelijk is wat er aan de hand is.

U ontvangt een bericht op uw smartphone als de status van uw melding wijzigt (naar 'in behandeling genomen' en 'afgehandeld').

U kunt uw melding ook op twee andere manieren aan ons doorgeven: 

  • Online via het formulier 'melding buitenruimte' .
  • Telefonisch via het Klant Contact Centrum (KCC). Het KCC is van maandag tot en met vrijdag van 8.30 - 17.00 uur bereikbaar via telefoon (015) 380 41 11.

Hoe lang duurt het?

De gemeente behandelt uw melding meestal binnen 5 werkdagen. Dit betekent niet altijd dat de situatie dan ook opgelost is. Soms is daar meer tijd voor nodig.

Heeft u gevonden wat u zocht?