Melding buitenruimte
Wilt u iets melden over de buitenruimte? Zoals een los liggende stoeptegel, kapotte lantaarnpaal, afgebroken boomtak of een kapot speeltoestel? Constateert u ergens regenwateroverlast, bijvoorbeeld een verstopt riool of drijvende putdeksels? Of is de weg glad in de winter? Doe dan een melding buitenruimte.
Hoe werkt het?
Wel melden bij de gemeente
- losse stoeptegel
- gat in de weg
- kapotte straatverlichting
- schade aan lantaarnpalen of verkeersborden
- onveilige plekken
- achterstallig onderhoud aan openbaar groen, zoals onkruid
- afgewaaide takken, omgewaaide bomen
- vernield groen
- zwerfvuil
- overvolle afvalbakken
- dode dieren langs de weg of in het water
- stankoverlast
- achtergelaten fietsen of auto’s
- onveilige verkeerssituatie
- aanleg en onderhoud van speelplekken
- kapotte of onveilige speeltoestellen
Niet melden bij de gemeente
- gevonden dieren: Bel dan de dierenambulance (zie voor het telefoonnummer op de pagina 'overige meldingen')
- overlast van andere mensen (buren, jongeren, verslaafden): neem contact op met de wijkagent
Wat moet ik doen?
Melding via smartphone (MijnGemeente app)
U doet gemakkelijk melding met uw smartphone bij de gemeente Midden-Delfland als iets niet in orde is in de openbare ruimte. Het enige dat u hiervoor hoeft te doen is de gratis MijnGemeente app downloaden. De gemeente Midden-Delfland heeft ervoor gekozen om in de bedrijfsvoering alleen de MijnGemeente app als smartphone-applicatie te gebruiken.
De MijnGemeente app downloadt u via Google Play of de AppStore op uw smartphone.
Na het installeren van de MijnGemeente app voert u alleen de eerste keer uw persoonsgegevens in. Vervolgens kunt u eenvoudig doorgeven waarover het gaat, waar het is en eventueel een foto meesturen, zodat direct duidelijk is wat er aan de hand is.
Wilt u een e-mail te ontvangen als de status van uw melding wijzigt (naar 'in behandeling genomen' en 'afgehandeld')? Zet dan een vinkje bij 'Ik wil terugkoppeling per e-mail'.
U kunt uw melding ook op twee andere manieren aan ons doorgeven:
- Online via het formulier 'melding buitenruimte' .
- Telefonisch via het Klant Contact Centrum (KCC). Het KCC is van maandag tot en met vrijdag van 8.30 - 17.00 uur bereikbaar via telefoon (015) 380 41 11.
Hoe lang duurt het?
De gemeente behandelt uw melding meestal binnen 5 werkdagen. Dit betekent niet altijd dat de situatie dan ook opgelost is. Soms is daar meer tijd voor nodig.