Vraagt u als ondernemer of organisatie online een product of dienst bij ons aan? Dan heeft u eHerkenning nodig om in te loggen. Hiermee kunt u veilig, betrouwbaar en eenvoudig online zaken regelen met de gemeente.

Hoe werkt het?

U kunt eHerkenning zien als een soort DigiD voor bedrijven. Net zoals burgers inloggen met DigiD om hun online zaken te regelen met de gemeente, loggen bedrijven en ondernemers in via eHerkenning. Een belangrijk verschil is dat DigiD wordt uitgegeven door de overheid en eHerkenning door commerciële bedrijven.

EHerkenning is er op 5 betrouwbaarheidsniveaus. Om gebruik te maken van de diensten van gemeente Midden-Delfland heeft u minimaal betrouwbaarheidsniveau 2+ nodig.

U kunt in het leveranciersoverzicht(externe link) kiezen uit 6 verschillende erkende eHerkenning leveranciers en 5 betrouwbaarheidsniveaus met de daarbij behorende inlogmiddelen. Wilt u naast een gebruikersnaam en wachtwoord een extra controle via SMS-code? Of een extra controle via token of app? Dit bepaalt u zelf, zodat u zelf kunt kiezen hoe u inlogt.

Tip: steeds vaker wordt niveau EH3 gevraagd om in te loggen. Het is daarom handig om eHerkenning op niveau EH3 aan te schaffen.

Wat is het voordeel van eHerkenning?

Met eHerkenning hoeft u niet steeds opnieuw uw gegevens in te vullen als u inlogt bij een overheidsorganisatie.

Nog geen eHerkenning?

Heeft uw bedrijf nog geen eHerkenning? Vraag deze dienst dan aan bij een van de gecertificeerde leveranciers(externe link)

Meer weten?

Ga naar de website eHerkenning.nl(externe link) voor meer informatie over inloggen met eHerkenning en aangesloten organisaties.

Online betalen

Sommige producten kosten geld. Als u deze producten aanvraagt via het online formulier, komt u na de laatste vraag terecht bij onze internetkassa. Om online te kunnen betalen heeft u uw mobiele telefoon, de app van uw bank of uw kaartlezer nodig. Dit verschilt per bank.

Heeft u gevonden wat u zocht?