Dienstverlening
Dienstverleningsvisie 2023-2033: Samen voor betere dienstverlening
De gemeente Midden-Delfland heeft de Dienstverleningsvisie 2023-2033 vastgesteld. Met deze visie zetten we in op een toekomstbestendige en toegankelijke dienstverlening, waarbij de behoeften van inwoners, ondernemers en organisaties centraal staan. Onze focus ligt op persoonlijk contact, digitale toegankelijkheid en maatwerk. Samen bouwen we aan een gemeente waar iedereen zich gehoord en geholpen voelt.
Onze belofte
In de gemeente Midden-Delfland voel jij je begrepen, geholpen, betrokken en thuis. Daar zorgen we voor door oprechte belangstelling te tonen en deskundig, gedreven en naar de bedoeling te handelen.
Wilt u meer weten? Lees hieronder de volledige tekst van de Dienstverleningsvisie 2023-2033.
- Dienstverleningsvisie 2023- 2033link naar pdf bestand3,3 MB
- Uitvoeringsprogramma Dienstverlening 2025-2029link naar pdf bestand191,6 kB
Servicenormen
De gemeente Midden-Delfland wil u goed en snel helpen. Daarom hebben we servicenormen opgesteld. Dit zijn afspraken over hoe wij u te woord staan. Hoe snel we reageren en wat u van ons mag verwachten.
Digitale diensten en producten
Steeds meer diensten en producten kunt u digitaal aanvragen. Dit is geregeld in artikel 2:13 van de Algemene wet bestuursrecht. U kunt digitaal formele berichten versturen en diensten aanvragen. Op onze website staat bij de dienst die u aanvraagt het juiste digitale kanaal genoemd. Op Overheid.nl vindt u een overzicht van alle kanalen en daaraan gekoppelde diensten en producten van de gemeente Midden-Delfland.
Uiteraard kunt u ook altijd schriftelijk een aanvraag bij ons indienen. Dit geldt alleen niet voor de Omgevingswet, daar hier wettelijk het Omgevingsloket voor beschikbaar is. Zie voor meer informatie op de pagina Omgevingsvergunning.
Huisregels
Wij zijn een respectvolle, gastvrije en veilige gemeente. Wij verwachten dat iedereen (medewerkers, bestuurders en bezoekers) hieraan bijdraagt. Daarvoor zijn huisregels gemaakt. Deze gelden voor alle contacten en communicatiekanalen. Bijvoorbeeld: een bezoek aan het gemeentehuis, een huisbezoek door een gemeentelijke medewerker, contacten met medewerkers buiten, via de telefoon, mail en social media.
Inwonersinitiatief
Wij streven naar een hoge kwaliteit van dienstverlening. Waar mogelijk proberen we die kwaliteit te verbeteren. Inwoners, verenigingen of organisaties kunnen een voorstel indienen als zij denken een gemeentelijke taak beter of goedkoper uit te kunnen voeren. Dit heet het ‘inwonersinitiatief’. Lees meer over hoe een verzoek voor een inwonersinitiatief kunt indienen.